Anotace:
Účastníci pochopí propojenost typologie her, jejich uvedení a zhodnocení v souvislosti s jejich využitím pro pedagogické cíle. Herní aktivity budou nahlíženy nejen ve spojitosti s probíranou látkou, ale i s potřebami skupinové dynamiky ve třídě. Účastník si vyzkouší několik herních aktivit nejen jako aktivní člen, ale i jako pozorovatel - hodnotitel a bude mít prostor své postřehy reflektovat a sdílet, aby mohl herní aktivity co nejlépe přizpůsobit cílům své vlastní výuky.
Typ kurzu:
- kurz dalšího vzdělávání
Komu je kurz určen:
- pedagogický pracovník, vedoucí pracovník, asistent pedagoga
Akreditace:
MSTM-13026/2017-2-603
Lektor:
Rozsah:
Obsah kurzu:
Blok 1 – Teoretický základ (90 minut):
- Stručný úvod do typologie her a její spojitost se stanovováním pedagogických cílů ve výuce
- Uvedení hry – efektivní motivace studentů/žáků k dané aktivitě
- Zakončení hry a její zhodnocení pro pedagogické účely (nejen) formou zpětné vazby
Blok 2 – Diskusní hry (110 minut):
- Příklady uvedení, realizace a zhodnocení diskuzních her
- Jak vybírat diskuzní hry k určitým pedagogickým cílům
Blok 3 – Pohybové hry vhodné do třídy (100 minut):
- Příklady uvedení, realizace a zhodnocení pohybových her
- Jak vybírat diskuzní hry k určitým pedagogickým cílům
Blok 4 – Sdílení dobré praxe (60 minut):
- Pedagogické cíle a jejich naplňování za pomoci herních aktivit
- Sdílení dobré praxe využití her ve výuce AJ
Maximální počet účastníků:
- 18