Anotace:
Absolvent kurzu se na pokročilé úrovni orientuje v konstruktu „burn-out syndrom“, rozumí psycho-sociálnímu kontextu tohoto jevu, chápe souvislost vlastního emočně-motivačně-hodnotového systému s prevencí resp. vznikem vyhoření. Vědomě reflektuje svoje osobní i profesní schopnosti, dispozice, tendence, návyky, motivační a hodnotové prvky, které fungují jako faktory vzniku i prevence vyhoření. A zná možnosti, jak tyto faktory ovlivňovat – posilovat resp. redukovat. Na základě znalostí a sebereflexe dokáže systematicky zvyšovat a průběžně udržovat svoji odolnost vůči vyhoření.
Typ kurzu:
- kurz dalšího vzdělávání
 
Komu je kurz určen:
- pedagogický pracovník, sociální pracovník
 
Akreditace:
MPSV - 2017/181217-224/1
MSMT- 22289/2017-2-872
Lektor:
Rozsah:
16 hodin
Obsah kurzu:
- Syndrom vyhoření – definice fenoménu “burn-out syndrom”. Současná vědecká interpretace.
 - Východiska a cíle profese, profesiogram.
 - Indikace a kontraindikace „burn-out“.
 - Osobní a spirituální život pracovníka a profesní hodnoty v sociálních službách. Kodex, standardy a profesní integrita.
 - Zdraví a duševní kondice v souvislosti s chronickým stresem. Zmapování současného stavu účastníků a atribučních tendencí ve vztahu k vyhoření.
 - Kdo odolá náročným životním situacím? (Resilience a nezdolnost osobnosti, copingové strategie a jejich vztah k osobnostním charakteristikám).
 - Psychologické možnosti prevence vyhoření u jednotlivce.
 - Principy emočně-motivačního a hodnotového systému.
 - Příklady dobré profesní praxe jako cesta k eliminaci rizik “burn-out”.
 
Maximální počet účastníků:
- 20
 
