Dialog jako pracovní nástroj v pomáhající profesi

Anotace: 

S využitím praktických cvičení, ukázek a videonahrávek si účastníci procvičí a osvojí některé dovednosti vedení rozhovoru: zahájení rozhovoru, naslouchání, parafrázování, přerámování, oceňování, budování důvěry, získávání motivace, sledování významů, trénování pozice „nerozumění“, práce s časem, sledování objednávek, reflektování dialogického procesu atd. Obecné komunikační dovednosti budou vztaženy k praxi vedení rozhovoru pomáhajícího pracovníka s klientem, k tématu pomoci a kontroly a k tématu domlouvání zakázky.
 

Cílové kompetence: 

Komunikační dovednosti pro vedení pracovního rozhovoru (principy vycházející ze sociálního konstruktivismu a systemických přístupů), používání užitečných prvků rozhovoru, jako oceňování, parafrázování, shrnování, kladení otevřených otázek, reflexe obsahu a procesu komunikace, poskytování zpětné vazby za základě této reflexe, důkladná průběžná sebereflexe (pozice pozorovatele) a její využívání pro užitečný průběh komunikace, pečlivá práce s časem; využívání těchto prvků pro povzbuzování motivace ke spolupráci na straně komunikačního partnera; stanovení osobních cílů rozvoje a autoevaluace.

Typ kurzu: 

  • kurz dalšího vzdělávání

Komu je kurz určen: 

  • sociální pracovník, vedoucí pracovník, pracovník v sociálních službách, jiná cílová skupina

Akreditace: 

MPSV - A2021/0867-SP/PC

Lektor: 

Rozsah: 

16 hodin

Maximální počet účastníků: 

  • 12
Aktualizováno 30. 7. 2021 11:12